Dacia hibridna tehnologija

Uživajte u najboljem bez potrebe da menjate svoje navike!

Raznovrsni Dacia hibridni motori

Hibridi kombinuju konvencionalni benzinac sa električnim motorom koji ima višestruke funkcije.
Hybrid 155 Full Hybrid tehnologija
Struktura
1 motor sa unutrašnjim sagorevanjem
Neprekidni višemodni automatski menjač
1 samopunjujuća 280V baterija za pogon

Punjenje baterije
Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama dok vozite koristeći energiju koja se oslobađa tokom kočenja i usporavanja.
Kako to funkcioniše
Električni motor omogućava potpuno električnu vožnju, a kada nije u tom režimu, pruža dodatnu snagu motoru s unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, iskorišćava obnovljenu energiju i pretvara je u struju za punjenje pogonske baterije. 

Menjač sa više režima automatski prelazi između tri načina vožnje:    
  • 100% električni
  • kombinacija električnog i benzinskog/dizel motora
  • 100% motor sa unutrašnjim sagorevanjem
    Prednosti
    • Sistematsko pokretanje u 100% električnom režimu.
    • Do 40%* manja potrošnja goriva i emisija CO₂ u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom.
    • 80% vožnje u urbanim sredinama je potpuno električno.
      * Prema gradskom ciklusu potrošnje
      TCe 140 Mild-hybrid tehnologija
      Struktura
      1 motor sa unutrašjnim sagorevanjem
      1 starter-alternator
      1 samopunjiva 48V baterija za vožnju

      Punjenje baterije
      Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama tokom vožnje, koristeći energiju obnovljenu pri kočenju i usporavanju.
      KAKO TO FUNKCIONIŠE
      Motor s unutrašnjim sagorevanjem dobija dodatni obrtni moment od starter-generatora u trenucima najveće potrošnje energije, poput kretanja i ubrzanja.    
      Takođe pomaže u punjenju 48V pogonske baterije.
        Prednosti
        Do 10% manja potrošnja goriva u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom.
        TCe 130 4x4 Mild Hybrid tehnologija
        Struktura
        1 motor sa unutrašnjim sagorevanjem
        1 starter-alternator
        1 samopunjiva baterija
        1 pogonska osovina zadnjih točkova

        Punjenje baterije
        Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama tokom vožnje, koristeći energiju obnovljenu pri kočenju i usporavanju.
        Kako to funkcioniše
        Motor s unutrašnjim sagorevanjem dobija dodatni obrtni moment od starter-generatora u trenucima najveće potrošnje energije, poput kretanja i ubrzanja. Takođe pomaže u punjenju 48V pogonske baterije. 

        4X4 Terrain Control nudi 5 režima vožnje:
        • Auto - Automatski
        • Snow - Sneg
        • Mud/Sand - Blato/Pesak
        • Off-road - Van puta
        • Eco - Ekonomičan
            Prednosti
            Smanjite potrošnju goriva i emisiju CO₂ do 10% u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom.
            ECO-G 140 Mild-hybrid tehnologija + dvogorivni sistem TNG/benzin
            Struktura
            1 motor sa unutrašnjim sagorevanjem
            1 starter-alternator
            1 samopunjiva baterija
            1 LPG rezervoar pored benzinskog rezervoara

            Punjenje baterije
            Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama tokom vožnje, koristeći energiju obnovljenu pri kočenju i usporavanju.
            Kako to funkcioniše
            Vozilo se uvek pokreće u benzinskom režimu, a zatim može preći u TNG režim.    
            Ova promena režima se vrši automatski ili na zahtev putem posebnog dugmeta. 

            Starter-alternator daje dodatni obrtni moment motoru s unutrašnjim sagorevanjem tokom najenergetski zahtevnijih faza vožnje, kao što su kretanje i ubrzanje.    
            Takođe pomaže u punjenju 48V pogonske baterije.
                Prednosti
                • Cene LPG-a su do 50% niže od cena benzina, što donosi uštedu od oko 40 evra po rezervoaru.
                • Do 10% manja emisija CO₂ i 90% manje sitnih čestica.
                • Do 1400 km dometa koristeći oba rezervoara.

                  Uporedite prednosti hibridnih tehnologija

                  Hybrid 155    TCe 140         TCe 130 4x4 ECO-G 140  
                  TehnologijaFull hybridMild hybridMild hybridMild hybrid
                  Izvor energijeBenzin + električniBenzin + električniBenzin + električni     Benzin + TNG + električni
                  100% električna vožnjaDa (u fazama)NeNeNe
                  Električna pomoć motoru sa unutrašnjim sagorevanjemDaDaDaDa
                  Stop & StartDaDaDaDa
                  Punjenje tokom vožnjeDaDaDaDa
                  Električni startDaNeNeNe
                  Uštede u potrošnji/upotrebiDo 40%¹ manja potrošnjaDo 10%² manja potrošnja Do 10%² manja potrošnjaDo €40 po punom rezervoaru
                  1 U gradskom ciklusu, u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom, zavisno od uslova korišćenja vozila i stila vožnje vozača.
                  2 U kombinovanom ciklusu, u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom, zavisno od uslova korišćenja vozila i stila vožnje vozača.

                  Prednosti hibridnih vozila

                  electrical and combustion-powered
                  električni i motor sa unutrašnjim sagorevanjem
                  Sa dometom do 1.400 km (zavisi od pogonskog sistema), bez potrebe za punjenjem.
                  No purchase penalties
                  Bez dodatnih troškova pri kupovini
                  Od 105 g/km emisije CO₂ (zavisi od pogonskog sistema).
                  Driving comfort
                  Komfor u toku vožnje
                  Automatski menjač (za Hybrid 155 pogonski sistem) koji olakšava svakodnevnu vožnju.
                  No plugging in
                  Nema potrebe za priključivanjem
                  Električna baterija se automatski puni tokom kočenja i usporavanja.

                  Imate dodatnih pitanja?

                  Koliko traje baterija Dacia hybrid sistema?
                  Pogonska baterija hibridnog sistema vašeg Bigster-a garantovana je na 8 godina ili 160.000 km.
                  Da li Dacia hibridna vozila mogu preći velike distance?
                  Da. Zavisi od upotrebe, domet hibridnog vozila je veći nego kod vozila sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem ili potpuno električnog vozila, jer možete naizmenično koristiti više izvora energije.    

                  Sa motorom TCe 140, domet Bigster-a je preko 780 km, preko 900 km sa Hybrid 155, a čak i preko 1400 km za ECO-G 140 (ukupni domet sa oba rezervoara – TNG i benzin).
                  Šta je Bigster mild-hybrid pogonski sistem?
                  To je mild-hybrid sistem koji podržava motor s unutrašnjim sagorevanjem tokom faza pokretanja i ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i poboljšavajući performanse. Ne omogućava vožnju 100% električnim putem.    
                  Stoga nudi fleksibilniju i dinamičniju vožnju uz uštede u potrošnji goriva u poređenju sa ekvivalentnim benzin motorom koji nije elektrifikovan.
                  Kako punite bateriju u Dacia hibridnim vozilima?
                  Veoma je jednostavno! Sa hibridnim baterijama (full-hybrid ili mild-hybrid), nisu vam potrebni posebni priključci. One se automatski pune dok vozite, kada vozilo ukoči ili usporava.